Vanliga frågor och svar om
Volvo Personalklubb

Här hittar du svar på de vanligaste frågorna som kan uppstå för dig som medlem i Volvo Personalklubb. Hittar du inte svaret på just din fråga är du välkommen att kontakta oss genom formuläret längst ner på sidan.

Medlemskap och medlemsavgift

Hur betalar jag min medlemsavgift?

Du betalar antingen genom kortbetalning eller genom att din medlemsavgift dras av på lönen i januari månad.

Hur mycket kostar medlemskapet?

Medlemskapet kostar 360 kronor per år och denna summa dras av januarilönen om du är anställd inom Volvo Group. Är du anställd inom Volvo Car Group eller är pensionär, måste du själv betala in detta belopp. Läs mera under Bli medlem - Bli medlem nu.

När måste jag senast betala min årsavgift?

Årsavgiften för befintliga medlemmar betalas in senast 31 december. Om du blir medlem under ett pågående år betalas avgiften in vid det aktuella inträdet.

Hur vet jag att jag har betalt min medlemsavgift?

Alla får ett mail om att betalning är genomförd, sedan kan man alltid logga in och titta under ”Min sidor”

Kan jag vara medlem under enbart en del av ett år?

Man kan gå in när som helst under året och bli medlem och då betala för resterande del av året. Sedan betalas hela kalenderår.

Vad händer när jag blir persionär? Kan jag fortsätta vara medlem?

Ja, du är fortsatt välkommen som medlem. Du måste själv betala in medlemsavgiften för nästkommande år före 31 december.

Vad ska jag göra om jag byter bolag inom Volvo

Om du ändrar din anställning och byter bolag inom Volvo är det viktigt att du meddelar detta till Volvo Personalklubbs expedition så att ditt medlemskap flyttas över korrekt.

Var kan jag se att jag betalt min medlemsavgift?

När man är inloggad ser man under ”Mina sidor”  där kan man se sina bokningar och när man betalade bokningsavgift och när man skall betala slutsumman samt när den är betald.

Vad händer om jag glömmer att förnya mitt medlemskap?

Om du inte betalat in medlemsavgiften för kommande år pausas ditt medlemskap i en månad innan du tas bort som medlem.

Hur blir det i systemet om jag inte är medlem (utgången medlem) men har en bokning det året? Får jag i alla fall mail om att betala och systemet uppdateras?

Bokningen ligger kvar, men eftersom medlemmen inte längre finns på medlemlistan så får denne i dagsläget inga fler mail som det ser ut.

Hur avslutar jag mitt medlemskap?

För att inte avdrag ska göras på januarilönen, behöver vi få in ditt önskemål om avslut före den 1 december.

Maila till Adm.vtk@volvo.com



Hittar du inget svar? Ställ en egen fråga till oss!

Har du frågor? Använd formuläret nedan för att kontakta Volvo Personalklubb och ställa just din fråga. Vi återkommer till dig med svar så fort som möjligt! Din fråga kan komma att publiceras bland "Vanliga frågor och svar" ovan.

Mina sidor

Logga in för att få tillgång till alla nyheter och erbjudanden samt delta i utlottningen av
stugveckor och konstverk.


Har du glömt ditt lösenord?

Medlemskap

Klicka på knapparna nedanför för att ansöka om eller aktivera ditt medlemskap i Volvo Personalklubb för att ta del av alla förmåner och erbjudanden.

BLI MEDLEM AKTIVERA MEDLEMSKAP

Nyheter


Internetmedia Kommunikationsbyrå AB